tisdag 10 februari 2009

Beach februari 2009

För att få det ordentligt bekräftat för mig själv att det faktiskt är sommar här så beger jag mig till Cocoa Beach som ligger en halvtimme från Melbourne. Den stora attraktionen där är Cocoa Beach Pier som är känd för sina vilda fester på kvällarna. Nu var det dock söndag.

Efter lite irrande, eftersom det konstigt nog inte var särskilt skyltat till detta kända ställe, så anländer jag till en somrig strandklyscha. Här finns det mesta man förknippar med sommar och semester. Piren har ett flertal barer och restauranger. 

Party - kanske inte så mycket idag, men det är happy hour hela dagen på söndagar ...

Nånstans där långt borta ligger Melbourne beach.

En snubbe med ett gigantiskt objektiv var där för att fota fåglar. Jag ville inte vara sämre.



Har hittat bra ställen för att hyra bräda - och även fått tips om bra ställen att hänga tio på.

Folk fiskar här, men vet inte om det finns så mycket fisk här bland alla surfare.

Hela piren. Det är grymt långgrunt.

Solen gassar på så jag bestämmer mig för att promenera längst stranden - som är gigantiskt lång! Jag tror man kan komma ända ner till Miami om man fortsätter den söderut. Jag går en halvtimme och vänder sedan tillbaka mot piren eftersom jag känner att jag liksom inte kommer nån vart. Väl framme igen så har jag naturligtvis bränt mig vilket irriterar mig oerhört. Vilken blekis man är. Nåja det är väl fördelen med att sitta på kontor hela dagarna - jag har en hel vecka i min cubicle som jag kan hela mig.

Det här stället blir iaf att återvända till och då en fredag/lördag iklädd partyhatt och alla backpackerattribut. 

Inga kommentarer: