måndag 23 februari 2009

Utvandringen

Efter att tillbringat all tid på varma breddgrader så kallade tjänsten på mig. Det är dags att än en gång kliva på stålfågeln för att ta sig uppåt till det stora mytomspunna äpplet New York. Jag ska närmare bestämt tillbringa en hel vecka i understaden.

Hinner bocka av en film innan det ska landas. Efter det blir det lite orientering för att hitta till Manhattan där jag ska tillbringa min tid. Sista biten in sker med tunnelbana och då jag testat en hel tunnebanor genom åren så måste nog denna tunnelbana vara den skruttigaste there is. Men jag gillar det. Klarar sig nog bra från skadegörelse också - finns liksom inget mer att förstöra.

Väl ute på gatan så tornar husen upp sig. Det är kväll och jag trött så jag låter mig inte distraheras av det för mycket utan letar omgående upp stället där jag ska bo. Hittar stället på 39:e gatan som ligger ganska mitt i Manhattan . Rummet ligger på 24:e våningen och då kanske man kan tro att utsikten är fenomenal - men 24 räcker inte långt när grannhusen är snäppet kaxigare. 


Mycket yta och heltäckningsmatta såklart.


Taget på morgonen därpå från fönstret.


Vad är det som tittar fram därbak då?

Första intrycket är iaf väldigt positivt trots att jag inte sett nåt egentligen.

Inga kommentarer: